Poprzednia część druku nr 98 Z, następna część druku nr 98 Z


119.

w art. 63 po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

"10a) po art. 11 dodaje się art. 11a w brzmieniu:

"Art.11a.1. W powiecie tworzy się Komisję Dobrego Porządku, która jest organem opiniodawczo - doradczym starosty, w zakresie działalności Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży.

2. Do zadań Komisji Dobrego Porządku należy w szczególności:

    1. ocena stanu przestrzegania prawa, zapobiegania zagrożeniom dla życia i zdrowia ludzi oraz zagrożeniom środowiska, utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także stanu przygotowań w powiecie do zarządzania w warunkach kryzysowych,
    2. organizowanie społecznego współdziałania na rzecz osiągania pożądanego stanu w zakresie, o którym mowa pkt 1, a zwłaszcza - współdziałania zainteresowanych wspólnot samorządowych, stowarzyszeń, instytucji i organizacji pozarządowych a także właścicieli i zarządców obiektów użyteczności publicznej i substancji mieszkaniowej,
    3. ocena pracy Policji i pozostałych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych organów administracji publicznej na terenie powiatu w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
    4. opiniowanie programów działania Policji i pozostałych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych organów administracji publicznej na terenie powiatu, opiniowanie projektu budżetu powiatu oraz stanu etatowego Policji i pozostałych powiatowych służb, inspekcji i straży - w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
    5. opiniowanie projektów prawa miejscowego w sprawach z zakresu, o którym mowa w pkt 1, z wyjątkiem przepisów wydawanych w sytuacji nie cierpiącej zwłoki, które przedkładane są do wiadomości komisji niezwłocznie po ich wydaniu.

3. Komisja Dobrego Porządku liczy nie więcej niż 9 członków. W skład Komisji wchodzą 3 radni delegowani przez radę powiatu, przedstawiciel kuratora oświaty oraz inne osoby powołane przez starostę, po konsultacjach w różnych środowiskach, instytucjach i organizacjach pozarządowych, spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji i cieszących się autorytetem wśród miejscowego społeczeństwa. Członkami Komisji nie mogą być funkcjonariusze i pracownicy Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży.

4. Kadencja członków Komisji powoływanych przez starostę trwa 3 lata. Przed upływem kadencji ich odwołanie przez starostę jest możliwe jedynie z ważnych powodów.

5. Komisja w celu wykonywania swoich zadań może żądać od Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży materiałów i informacji o ich pracy , z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy oraz materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych.

6. Z zastrzeżeniem, o którym mowa w ust. 5, Komisja może także żądać wyjaśnień od osób i instytucji.

7. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb działania Komisji, a także zakres, w jakim jej czynności podlegają przepisom o postępowaniu administracyjnym.";

Poprawka sen.L.Feszlera

120.

w art. 63 w pkt 12, w art. 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Koszty związane z funkcjonowaniem Policji są pokrywane z budżetu państwa w części dotyczącej Komendanta Głównego Policji, w tym z dotacji celowej na zadania Policji w powiecie.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

121.

w art. 63 w pkt 12, w art. 13 w ust. 4 po wyrazie "zwiększeniu" dodaje się wyrazy "ponad liczbę ustaloną na zasadach określonych w art. 12 ust. 2";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

122.

w art. 63 w pkt 28, w art. 62 w ust. 1 po wyrazie "przełożonego" dodaje się wyrazy "lub komendanta wojewódzkiego";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

123.

w art. 63 skreśla się pkt 32;

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

124.

w art. 64 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) w art. 7 wyrazy "Organy państwowe lub organy samorządu terytorialnego" zastępuje się wyrazami "Organy administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 125, 130, 133 i 134 należy głosować łącznie;

przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 129.

125.

w art. 65 w pkt 1 w lit. a) wyrazy "regionalne ośrodki polityki społecznej" zastępuje się wyrazami "regionalne centra polityki społecznej, wojewódzkie inspektoraty pomocy społecznej";

Poprawka sen.S.Gogacza

126.

w art. 65 w pkt 1 w lit. c):

  1. wyrazy "pkt 11 i 12" zastępuje się wyrazami "pkt 11 - 14",
  2. w pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 13 i 14 w brzmieniu:

"13) placówce opiekuńczo wychowawczej - oznacza to domy dziecka, rodzinne domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, ogniska wychowawcze, świetlice i kluby środowiskowe, działające na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r, Nr 67, poz. 329, Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 141, poz. 943),

14) ośrodkach adopcyjno - opiekuńczych - oznacza to jednostkę inicjującą i wspomagającą zastępcze formy opieki i wychowania rodzinnego, działającą na podstawie ustawy o systemie oświaty.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 127 wyklucza głosowanie poprawek nr 128 i 129.

127.

w art. 65:

  1. w pkt 4, w art. 10a pkt 1 skreśla się;
  2. w pkt 5, w art. 11a po pkt 8 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:

"9) organizowanie i zapewnienie usług w określonym standardzie w domu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz kierowanie osób ubiegających się o przyjęcie do domu pomocy społecznej.";

Poprawka mniejszości KSTAP

poparta przez mniejszość komisji

Uwaga: poprawki nr 128 i 129 należy głosować łącznie.

128.

w art. 65 w pkt 4, w art. 10a:

  1. w pkt 9 skreśla się wyrazy "z wyłączeniem ośrodków, o których mowa w art. 11a pkt 1,",
  2. w pkt 10 skreśla się wyrazy "z zastrzeżeniem art. 11a pkt 4,",
  3. w pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 13 - 18 w brzmieniu:

13) organizowanie i zapewnianie funkcjonowania powiatowych ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

14) przyznawanie oraz wypłacanie świadczeń przewidzianych ustawą osobom bezdomnym, przebywającym na terenie powiatu, które zerwały w sposób trwały związki z gminą, na terenie której miało miejsce zdarzenie powodujące bezdomność,

15) pokrywanie kosztów podstawowej opieki zdrowotnej osobom bezdomnym, o których mowa w pkt 5,

16) przyznawanie specjalnego świadczenia pieniężnego dla osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów dla nieletnich i rodzin zastępczych,

17) organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci,

18) organizowanie i prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz ośrodków adopcyjno - opiekuńczych działających na podstawie ustawy o systemie oświaty.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

129.

w art. 65 w pkt 5:

  1. skreśla się wyrazy "i 11b",
  2. skreśla się art. 11a,
  3. art. 11b oznacza się jako art. 11a;

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

130.

w art. 65 w pkt 5, w art. 11a dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) organizowanie i prowadzenie domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym dla osób wymagających specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich niepełnosprawności,";

Poprawka sen.S.Gogacza

Uwaga: poprawki nr 131 i 137 należy głosować łącznie.

131.

w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 1 skreśla się pkt 1;

Poprawka sen.G.Ferenc

poparta przez mniejszość komisji

 

132.

w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 1 w pkt 4 po wyrazie "ubóstwa" dodaje się wyrazy "i innych trudnych sytuacji";

Poprawka sen.S.Gogacza

133.

w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych przez samorząd województwa należy organizowanie i prowadzenie domów pomocy społecznej o zasięgu regionalnym dla osób wymagających specjalistycznych usług wynikających z rodzaju ich niepełnosprawności.";

Poprawka sen.S.Gogacza

134.

w art. 65 w pkt 5, w art. 11b dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 2, powołuje się jednostkę organizacyjną "regionalne centrum polityki społecznej".";

Poprawka sen.S.Gogacza

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 135 wyklucza głosowanie poprawki nr 136.

135.

w art. 65 w pkt 6, w art. 12:

  1. dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1,
  2. dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określi w drodze rozporządzenia kwalifikacje osób, za pośrednictwem których wojewoda wykonuje zadania, o których mowa w ust. 1, a w szczególności kwalifikacje osób bezpośrednio wykonujących funkcje nadzoru i kontroli określone w ust. 1 w pkt 3 i 4.";

Poprawka sen.E.Płonki

136.

w art. 65 w pkt 6, w art. 12 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, wojewoda powołuje wojewódzki inspektorat pomocy społecznej.";

Poprawka sen.S.Gogacza

137.

w art. 65 w pkt 6, w art. 12 przed pkt 1 dodaje się pkt ...) w brzmieniu:

"...) sporządzanie bilansu potrzeb i środków w zakresie pomocy społecznej we współpracy z gminami i powiatami oraz opracowywanie strategii rozwoju,";

Poprawka sen.G.Ferenc

poparta przez mniejszość komisji

138.

w art. 65 w pkt 6, w art. 12 w pkt 6 po wyrazach "status uchodźcy" dodaje się wyrazy "oraz udzielanie pomocy na podstawie rządowego programu";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

139.

w art. 65 w pkt 8 w lit. a), w ust. 1 skreśla się wyrazy "przez rodzinę i gminę";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 140 wyklucza głosowanie poprawki nr 141.

140.

w art. 65 dodaje się pkt 17a w brzmieniu:

"17a) art. 33 otrzymuje brzmienie:

"Art. 33. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, wprowadza rządowe programy pomocy społecznej mające na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin oraz określa kryteria, zasady, tryb, formę i wysokość świadczeń przyznawanych w ramach programu oraz środki finansowe na jego realizację.";";

Poprawka sen.G.Ferenc

poparta przez mniejszość komisji

141.

w art. 65 dodaje się pkt 17a w brzmieniu:

"17a) art. 33 otrzymuje brzmienie:

"Art. 33. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, może wprowadzić rządowe programy pomocy społecznej mające na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin oraz określa kryteria, zasady, tryb, formę i wysokość świadczeń przyznawanych w ramach programu oraz środki finansowe na jego realizację.";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 142 i 149 należy głosować łącznie.

142.

w art. 65 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:

"18a) w art. 35 skreśla się ust. 4a;";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 143 czyni bezprzedmiotowym głosowanie poprawki nr 144 oraz wyklucza poprawkę nr 145.

143.

w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie:

"24) art. 48 otrzymuje brzmienie:

"Art. 48.1. Rada powiatu powołuje powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny. Funkcję powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie.

2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny.";

Poprawka mniejszości KSTAP

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 144 wyklucza głosowanie poprawki nr 145.

144.

w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie:

"24) art. 48 otrzymuje brzmienie:

"Art. 48. 1. Rada powiatu powołuje pełnomocnika do spraw rodziny. Funkcję powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie.

2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny.";";

Poprawka sen.D.Kempki

poparta przez mniejszość komisji

145.

w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie:

"24) art. 48 otrzymuje brzmienie:

"Art. 48. 1. W powiecie tworzy się funkcję pełnomocnika do spraw rodziny, którą pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie.

2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny, w szczególności:

    1. dokonywanie analiz i ocen sytuacji społecznej i bytowej rodzin, w tym rodzin wielodzietnych, patologicznych, zagrożonych patologią społeczną lub będących w trudnej sytuacji,
    2. negocjowanie i koordynowanie działań umożliwiających rodzinie wykorzystywanie jej praw do godnego realizowania zadań,
    3. opiniowanie, udział w opracowywaniu i, w miarę potrzeby, przygotowywanie projektów, programów działań i regulacji prawnych służących poprawie bytowych, społecznych i kulturowych warunków życia rodziny,
    4. propagowanie wartości dotyczących rodziny i wychowania młodego pokolenia, także w zakresie przystosowania do życia społecznego,
    5. współpraca z instytucjami szczebla wojewódzkiego odpowiedzialnymi za programy edukacyjne i wychowawcze,
    6. inspirowanie i wspieranie działalności grup, organizacji i środowisk, działających w danym powiecie na rzecz rodziny.

3. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 2, odbywa się w szczególności przez:

    1. dokonywanie analiz i ocen sytuacji społecznej dzieci i młodzieży oraz warunków ich rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem zjawiska sieroctwa, niepełnosprawności, zagrożenia patologiami społecznymi, a także ich wpływu na poziom życia oraz rozwój młodzieży,
    2. inicjowanie działań w zakresie kształtowania właściwych warunków życia dzieci i młodzieży, gwarancji respektowania ich praw i ochrony interesów, w tym:

    1. rozwiązywania problemów sieroctwa naturalnego i społecznego oraz opieki zastępczej
    2. przeciwdziałania społecznym patologiom dotykającym dzieci i młodzieży oraz minimalizowania ich skutków,
    3. zaspokajania potrzeb zdrowotnych, wychowawczych, socjalnych, kulturowych, integracyjnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej,
    4. rozwijania pozaszkolnych, instytucjonalnych form pobudzania aktywności intelektualnej i fizycznej dzieci i młodzieży, w celu stworzenia optymalnych warunków ich rozwoju i samorealizacji,
    5. wspierania działalności organizacji i stowarzyszeń działających na rzecz dzieci i młodzieży.

4. Powiatowy pełnomocnik do spraw rodziny przedstawia radzie powiatu analizy i wnioski w zakresie swojego działania.";";

Poprawka KSTAP

poparta przez mniejszość komisji

146.

w art. 65 w pkt 27 skreśla się art. 55d;

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 147 wyklucza głosowanie poprawki nr 148.

147.

w art. 65 w pkt 27, art. 55 f otrzymuje brzmienie:

"Art. 55f. Do czasu wprowadzenia indywidualnego świadczenia na pokrycie kosztów utrzymania w domu pomocy społecznej, powiaty otrzymują z budżetu państwa dotację na pomoc społeczną, uwzględniającą liczbę miejsc w prowadzonych domach pomocy społecznej. Algorytm dotacji określa minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego w drodze rozporządzenia wydanego po zasięgnięciu opinii strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

148.

w art. 65 w pkt 27, w art. 55f:

  1. dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1,
  2. dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Powiat może otrzymać dotację z budżetu państwa na realizację innych zadań z zakresu pomocy społecznej, o których mowa w art. 10a.";

Poprawka sen.E.Płonki

149.

w art. 65 w pkt 28 wyrazy "w art. 20 w ust. 1, 4, 5, 6 i 7 pkt 1, 2, 3 oraz w ust. 3 i 7 w pkt 4 oraz w ust. 8" zastępuje się wyrazami "w art. 20 w ust. 1, 3, 4, 5, 6, 7 w pkt 1, 2, 3 i 4, w ust. 8 oraz w art. 35 w ust. 5";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

150.

w art. 68 przed pkt 1 dodaje się pkt …) w brzmieniu:

"…) w art. 1 w ust. 2 wyraz "państwowej" zastępuje się wyrazem "rządowej";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

151.

w art. 68 w pkt 2 skreśla się wyrazy "z tym że przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego powinno być co najmniej trzech,";

Poprawka sen.E.Wittbrodta

poparta przez komisję

152.

w art. 68 po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

"3) w art. 14 w ust. 2 w pkt 4 wyrazy "organów administracji państwowej, rządowej lub organów samorządu terytorialnego" zastępuje się wyrazami "organów administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

153.

w art. 70 w pkt 1, w art. 73 w ust. 1 skreśla się pkt 3;

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

154.

w art. 73 w lit. a), ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Minister właściwy do spraw zdrowia określa, w drodze rozporządzenia, zasady ustalania wysokości opłat za pobyt w sanatorium uzdrowiskowym, uwzględniając sezonowość i standard usług.";

Poprawka sen.A.Struzika

poparta przez komisję

155.

w art. 73 skreśla się lit. b);

Poprawka sen.A.Struzika

156.

w art. 74 przed pkt 1 dodaje się nowy pkt ...) w brzmieniu:

...) w art. 7 wyrazy "Ministra - Szefa Urzędu Rady Ministrów" zastępuje się wyrazami "ministra właściwego do spraw religijnych";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

157.

w art. 75 w pkt 3, art. 3 otrzymuje brzmienie:

"Art. 3. 1. Organami Inspekcji Ochrony Środowiska są:

    1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska,
    2. wojewódzcy inspektorzy ochrony środowiska.

2. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska jest kierownikiem inspekcji wojewódzkiej, w rozumieniu przepisów o administracji rządowej w województwie.";

Poprawka sen.W.Pietrzaka

poparta przez mniejszość komisji

158.

w art. 75 w pkt 4 dodaje się lit. a1 ) w brzmieniu:

"a1 ) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Zastępcę Głównego Inspektora Ochrony Środowiska powołuje i odwołuje Minister Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa na wniosek Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.",";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 159 i 163 należy głosować łącznie;

przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek nr 160, 161 i 162.

159.

w art. 75 w pkt 5 w lit. a), w ust. 2 wyrazy "wojewoda w porozumieniu z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska" zastępuje się wyrazami "minister właściwy do spraw środowiska w uzgodnieniu z właściwym wojewodą";

Poprawka sen. J.Okrzesika i sen. J.Sauka

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 160 i 162 należy głosować łącznie;

przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 161.

160.

w art. 75 w pkt 5 w lit. a), w ust. 2 wyrazy "wojewoda w porozumieniu z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska" zastępuje się wyrazami "minister właściwy do spraw środowiska w uzgodnieniu z właściwym wojewodą";

Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M.

Waszkowiaka

161.

w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a1 ) w brzmieniu:

"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

"3a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje wojewoda na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.",";

Poprawka KSTAP

162.

w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a1 ) w brzmieniu:

"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

"3a. Zastępców wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.",";

Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M.

Waszkowiaka

163.

w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a1 ) w brzmieniu:

"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

"3a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.",";

Poprawka sen.J.Okrzesika i sen.J.Sauka

poparta przez komisję

164.

w art. 75 w pkt 5 lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) dodaje się ust. 4 - 7 w brzmieniu:

"4. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska działające na obszarach województw istniejących w dniu 31 grudnia 1998 r., z dniem 1 stycznia 1999 r. stają się delegaturami wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska, właściwych ze względu na położenie delegatury.

5. Pracowników, mienie i środki finansowe wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska przekształconych w delegatury, z dniem 1 stycznia 1999 r. przejmują wojewódzcy inspektorzy ochrony środowiska właściwi ze względu na położenie delegatury.

6. Wojewoda, na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska może tworzyć inne niż określone w ust. 4 delegatury wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska. Kierownik delegatury może, z upoważnienia wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska, prowadzić sprawy i wydawać na terenie swojego działania decyzje administracyjne.

7. Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, określi, w drodze rozporządzenia, zasady organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur.";";

Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M.

Waszkowiaka poparta przez mniejszość komisji

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 165 wyklucza głosowanie poprawek nr 166 i 167.

165.

w art. 75 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) dodaje się art. 8a i 8b w brzmieniu:

"Art. 8a. 1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala ogólne kierunki działania organów Inspekcji lub - w przypadku nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w zakresie należącym do właściwości Inspekcji Ochrony Środowiska - szczegółowe zasady postępowania inspektorów, a także zasady ich współdziałania z innymi organami administracji publicznej.

2. Rada powiatu i sejmik województwa przynajmniej raz na rok rozpatrują informacje właściwego inspektora o stanie środowiska na obszarze powiatu lub województwa. Na żądanie właściwej rady gminy, rady powiatu lub sejmiku województwa informację taką właściwy inspektor ochrony środowiska obowiązany jest składać w każdym czasie. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska informuje zarząd powiatu i zarząd województwa o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla danego terenu.

3. W związku z przedłożoną informacją, o której mowa w ust. 2, radzie powiatu służy prawo do określania, w drodze uchwały, kierunków działania właściwego organu Inspekcji Ochrony Środowiska, w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony środowiska.

4. W przypadkach bezpośredniego zagrożenia środowiska starosta, wójt, burmistrz (prezydent miasta) może wydać właściwemu organowi inspekcji ochrony środowiska polecenie podjęcia działań zmierzających do usunięcia tego zagrożenia.

5. Uchwała podjęta na podstawie ust. 3 lub polecenie wydane na podstawie ust. 4 nie mogą dotyczyć wykonania konkretnych czynności służbowych ani określać sposobu wykonania zadania przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska, lecz powinny ustalać przedmiot działania lub wskazywać stan niezgodny z prawem, o którego usunięcie chodzi.

6. Organ jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie informuje wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęciu uchwały lub wydaniu polecenia, o których mowa w ust. 3 - 5.

Art. 8b. 1. Starosta, wójt, burmistrz (prezydent miasta) ponoszą wyłączną odpowiedzialność za treść polecenia wydanego na podstawie art. 8a ust. 4.

2. Polecenie przekazane ustnie wymaga potwierdzenia na piśmie.

3. Polecenie podlega niezwłocznemu wykonaniu. Właściwy wojewódzki inspektor ochrony środowiska natychmiast przedkłada sprawę Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, jeżeli nie jest w stanie wykonać polecenia albo jeżeli polecenie narusza prawo.

4. Polecenie naruszające prawo jest nieważne. O ważności polecenia rozstrzyga wojewoda.";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 166 wyklucza głosowanie poprawki nr 167.

166.

w art. 75 art. 8a otrzymuje brzmienie:

"Art. 8a. 1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala ogólne kierunki działania organów Inspekcji lub - w przypadku nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w zakresie należącym do właściwości Inspekcji Ochrony Środowiska - szczegółowe zasady postępowania inspektorów, a także zasady ich współdziałania z innymi organami administracji publicznej.

2. Rada powiatu i sejmik województwa przynajmniej raz na rok rozpatrują informacje właściwego inspektora o stanie środowiska na obszarze powiatu lub województwa. Na żądanie właściwej rady gminy, rady powiatu lub sejmiku województwa informację taką właściwy inspektor ochrony środowiska obowiązany jest składać w każdym czasie. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska informuje zarząd powiatu i zarząd województwa o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla danego terenu.

3. W związku z przedłożoną informacją, o której mowa w ust. 2, radzie powiatu służy prawo do określania, w drodze uchwały, kierunków działania właściwego organu Inspekcji Ochrony Środowiska, w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony środowiska.

4. Uchwała podjęta na podstawie ust. 3 nie może dotyczyć wykonania konkretnych czynności służbowych ani określać sposobu wykonania zadania przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska, lecz powinna ustalać przedmiot działania lub wskazywać stan niezgodny z prawem, o którego usunięcie chodzi.

5. Organ jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie informuje wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęciu uchwały, o której mowa w ust. 3 i 4.";

Poprawka sen.M.

Waszkowiaka

167.

w art. 75 w pkt 8, w art. 8a w ust. 1 w pkt 5 po wyrazie "publicznej" dodaje się wyrazy " , w tym z organami jednostek samorządu terytorialnego";

Poprawka sen.A.

Mazurkiewicza

168.

w art. 75 w pkt 9 przed lit. a) dodaje się lit. ...) w brzmieniu:

"...) w ust. 1 skreśla się wyraz "Państwową",";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

169.

w art. 76 w pkt 6, w art. 14:

  1. w ust. 4 i 7 wyrazy "ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa" zastępuje się wyrazami " ratownictwa, ochrony cywilnej i przeciwpożarowej",
  2. w ust. 8 wyrazy "Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej" zastępuje się wyrazami "ministra właściwego do spraw wewnętrznych";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

170.

w art. 76 w pkt 6, w art. 14 w ust. 6 skreśla się wyraz "szczegółowe;

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

171.

w art. 76 w pkt 11, w art. 21b:

  1. w pkt 1 wyrazy "oraz innych miejscowych zagrożeń" zastępuje się wyrazami "i innych miejscowych zagrożeń oraz organizowanie systemu rozpoznawania zagrożeń pożarowych i alarmowania na obszarze powiatu",
  2. w pkt 2 po wyrazie "powiatu" dodaje się wyrazy "oraz planowanie materiałowo-techniczne na potrzeby likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń i innych miejscowych zagrożeń",
  3. w pkt 3 po wyrazach " w skład" dodaje się wyraz "krajowego",
  4. w pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 5 i 6 w brzmieniu:

"5) ustalanie planów ratowniczych obszaru powiatu,

6) usuwanie skutków innych miejscowych zagrożeń.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 172 lit.a) i b) można głosować oddzielnie.

172.

w art. 77:

  1. w pkt 9, w art. 12 w ust. 5 w pkt 2 wyrazy "art. 10 ust. 2 pkt 2 lit. b) i c)" zastępuje się wyrazami "art. 10 ust. 1 pkt 2 lit. b) i c)",
  2. w pkt 10, w art. 13 w ust. 2 wyrazy "art. 12 ust. 4" zastępuje się wyrazami "art. 12 ust. 3"

Poprawka sen.G.Ferenc

poparta przez komisję

173.

w art. 78 w pkt 1, w art. 8 w ust. 1 w zdaniu wstępnym po wyrazie "utworzony" dodaje się wyrazy "i prowadzony";

Poprawka sen.A.Struzika

poparta przez komisję

174.

w art. 78 w pkt 1, w art. 8 w ust. 1 w pkt 2 wyrazy "w przypadkach określonych w ustawie o Inspekcji Sanitarnej" zastępuje się wyrazami "w przypadkach określonych w odrębnych ustawach";

Poprawka sen.A.Struzika

175.

w art. 78 w pkt 6, w art. 45 w ust. 1 w pkt 1 lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) przedstawiciel wyłoniony przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego - w zakładzie utworzonym przez organ gminy, powiatu lub samorządu województwa,";

Poprawka sen.A.Struzika

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 176 czyni bezprzedmiotowym głosowanie poprawki nr 177 i 178 oraz wyklucza głosowanie poprawek nr 179, 180 i 182.

176.

w art. 80 i w art. 127 w pkt 8 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Inspekcja Farmaceutyczna" i "inspektorzy farmaceutyczni" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Państwowy Nadzór Farmaceutyczny" i "inspektorzy nadzoru farmaceutycznego";

Poprawka sen.A.Struzika

Uwaga: poprawki nr 177 i 178 należy głosować łącznie;

przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek nr 179, 180 i 182.

177.

w art. 80 i w art. 127 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Inspekcja Farmaceutyczna" i "Główny Inspektor Farmaceutyczny" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Państwowy Nadzór Farmaceutyczny" i "Krajowy Inspektor Farmaceutyczny";

Poprawka sen.M.Cichosza

178.

w art. 80 skreśla się pkt 1,3,6 i 7;

Poprawka sen.M.Cichosza

Uwaga: poprawki nr 179, 180 i 182 należy głosować łącznie.

179.

w art. 80 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w art. 41 w pkt 2 oraz w art. 45 w ust. 2 wyrazy "państwowego nadzoru farmaceutycznego" zastępuje się wyrazami "Inspekcji Farmaceutycznej";

Poprawka sen.M.

Świątkowskiego

poparta przez komisję

180.

w art. 80 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:

"4a) w tytule rozdziału 6, w art. 50 oraz w art. 52 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Państwowy Nadzór Farmaceutyczny" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Inspekcja Farmaceutyczna";

Poprawka sen.M.

Świątkowskiego

poparta przez komisję

181.

w art. 80 w pkt 5, w art. 51 w pkt 7 wyrazy "odurzającymi i psychotropowymi" zastępuje się wyrazami "odurzającymi, psychotropowymi i prekursorami";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

182.

w art. 80 w pkt 7 po wyrazach "w ust. 2" dodaje się wyrazy "oraz w art. 69";

Poprawka sen.M.

Świątkowskiego

poparta przez komisję

183.

w art. 80 w pkt 9, w art. 55 w ust. 1 wyrazy "w porozumieniu z Głównym Inspektorem Farmaceutycznym" zastępuje się wyrazami "na wniosek Głównego Inspektora Farmaceutycznego";

Poprawka sen.A.Struzika

184.

w art. 80 w pkt 9, w art. 55 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego powołuje i odwołuje wojewoda na wniosek wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: przyjęcie poprawki nr 185 wyklucza głosowanie poprawki nr 186.

185.

w art. 80 w pkt 11, art. 57 otrzymuje brzmienie:

"Art. 57.1. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny kieruje wojewódzkim inspektoratem inspekcji farmaceutycznej.

2. Przy wojewódzkim inspektorze farmaceutycznym może działać laboratorium kontroli jakości leków, prowadzone w formie zakładu budżetowego.";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

186.

w art. 80 w pkt 11, art. 57 otrzymuje brzmienie:

"Art. 57.1. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny kieruje wojewódzkim inspektoratem inspekcji farmaceutycznej.

2. Przy wojewódzkim inspektorze farmaceutycznym może działać laboratorium kontroli jakości leków, prowadzone w formie zakładu budżetowego.

3. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, zadania, organizację i terytorialny zakres działania laboratorium kontroli jakości leków, a także wymagane kwalifikacje pracowników.";

Poprawka sen.A.Struzika

Uwaga: poprawki nr 187 i 188 należy głosować łącznie.

187.

w art. 81 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) w art. 6 w pkt 2 przecinek zastępuje się kropką i skreśla się pkt 3;";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

188.

w art. 81 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) w art. 9 skreśla się ust. 1 i oznaczenie ust. 2;";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

189.

w art. 81 w pkt 6 dodaje się lit. a1) w brzmieniu:

"a1) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

"3a. Wojewoda w uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska może znieść ochronę rezerwatową.";";

Poprawka KSTAP

poparta przez komisję

Uwaga: poprawki nr 190 i 335 należy głosować łącznie;

przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 191.

190.

art. 82 otrzymuje brzmienie:

"Art. 82. W ustawie z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z 1995 r. Nr 57, poz. 229, Nr 101, poz. 504, z 1996 r. Nr 59, poz. 268, Nr 106, poz. 496 i Nr 156, poz. 775 oraz z 1997 r. Nr 54, poz. 439 i Nr 79, poz. 484) wprowadza się następujące zmiany:

1) tytuł rozdziału 1 otrzymuje brzmienie:

"Regionalne agencje własności rolnej Skarbu Państwa",

2) użyty w art. 5 ust. 2 i 3, w art. 6 w zdaniu wstępnym, w art. 12 w ust. 2-6, w art. 13 dwukrotnie, w art. 14 w ust. 2 i 3, w ust. 3a dwukrotnie i 3b dwukrotnie oraz w ust. 5, w art. 15 w ust. 1 w zdaniu wstępnym i w pkt 3 oraz w ust. 2 i 3, w art. 16 w ust. 1, w art. 17 w ust. 1, w art. 17a w ust. 1 dwukrotnie, w ust. 2 i 4, w art. 17b w ust. 1 i 3 dwukrotnie, w art. 18, w art. 19, w art.20 w ust. 1 i w ust. 2 w zdaniu wstępnym oraz w ust. 3 dwukrotnie, w art. 20a w ust. 1 dwukrotnie, w ust. 2 i w ust. 4-7, w art. 21 dwukrotnie, w art. 22 w ust. 1 i 3, w art. 22a, w art. 23, w art. 24 w ust. 1 w zdaniu wstępnym, w ust. 2 dwukrotnie, w ust. 4 i 4a dwukrotnie oraz w ust. 6, w art. 25 w ust. 1 i 2 w zdaniu drugim, w art. 26 w ust. 1 i 2, w art. 26a w ust. 1-3, w art. 27, w art. 28 w ust. 1 i 3, w art. 29 w ust. 3a dwukrotnie i w ust. 4 dwukrotnie, w art. 31w ust. 1 dwukrotnie i w ust. 2 oraz w ust. 4, w art. 33 w ust. 3, w art. 35 w ust. 1, 2 i 7, w art. 36 w ust. 1, w art. 38a w ust. 4 i 6, w art. 39 w ust. 2 trzykrotnie, w art. 39a w ust. 2, w art. 40 w ust. 2, w art. 42 w ust. 1, w art. 43 w ust. 1 i 2, w art. 44 w ust. 1, w art. 45 w ust. 1 dwukrotnie i w ust. 2, w art. 48 w ust. 1 i w ust. 3 dwukrotnie w różnym przypadku wyraz "Agencja" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach i liczbie wyrazami "regionalna agencja";

3) art. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

"Art. 3. 1. Tworzy się regionalne agencje własności rolnej Skarbu Państwa, zwane dalej "regionalnymi agencjami".

2. Regionalne agencje są wojewódzkimi osobami prawnymi.

3. Zwierzchni nadzór nad regionalną agencją sprawuje właściwy terytorialnie sejmik województwa.

4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, siedziby i zasięg terytorialny regionalnych agencji własności rolnej Skarbu Państwa uwzględniając granice województw ustalone na dzień 1 stycznia 1999 r.

Art. 4. 1. Sejmik województwa może, za zgodą ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, na wniosek zarządu województwa, zlikwidować regionalną agencję.

2. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa może uzależnić wyrażenie zgody od rozwiązania, przed likwidacją regionalnej agencji, stosunku powiernictwa, o którym mowa w art. 5, w odniesieniu do mienia Skarbu Państwa, którego przedmiotem są poszczególne nieruchomości.

3. Rozwiązanie stosunku powiernictwa następuje w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez właściwego ze względu na położenie nieruchomości wojewodę a regionalną agencją; w braku odmiennych postanowień w tej umowie, Skarb Państwa przejmuje mienie wraz z obciążeniami.

4. Likwidacja regionalnej agencji następuje z dniem ogłoszenia uchwały w tej sprawie w wojewódzkim dzienniku urzędowym; z tym dniem następuje przejęcie jej praw i obowiązków przez województwo. Mienie powierzone przez Skarb Państwa regionalnej agencji staje z chwilą jej likwidacji mieniem województwa.

5. Ograniczenia egzekucji należności przypadających od agencji przewidziane w art. 14 ust. 3a i zakaz potrącenia z art. 14 ust. 3b nie mają zastosowania do egzekucji należności przejętych przez województwo; odpowiedzialność województwa ogranicza się jednak do wysokości wartości przejmowanych praw majątkowych ustalonych według stanu z chwili przejęcia, a według cen z chwili zapłaty.";

4) w art. 5:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Skarb Państwa powierza regionalnym agencjom wykonywanie prawa własności i innych praw majątkowych w stosunku do nieruchomości, o których mowa w art. 1 i 2.",

b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Własność i inne prawa majątkowe nabyte przez regionalne agencje na potrzeby funkcjonowania ich organów stanowią mienie tych agencji.",

c) dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"5. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa może, w drodze decyzji, rozwiązać stosunek powiernictwa, o którym mowa w ust. 1, jeżeli mienie powierzone jest niezbędne do zaspokojenia zobowiązań Skarbu Państwa, do zwrotu tego mienia osobom uprawnionym. Przejęcie mienia od regionalnej agencji następuje wraz z obciążeniami.";

5) w art. 6 po wyrazach "z polityki państwa" dodaje się wyrazy "oraz ze strategii rozwoju województwa";

6) art. 7-10 otrzymują brzmienie:

"Art. 7. 1. Regionalne agencje działają na podstawie niniejszej ustawy oraz statutów nadawanych przez zarządy województw.

2. Statuty regionalnych agencji regulują w szczególności zasięg terytorialny ich działania, zasady gospodarki finansowej, system kontroli wewnętrznej, organizację biura prezesa oraz zasady udzielania pełnomocnictw.

3. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa określi, w drodze rozporządzenia, zasady, którym winny odpowiadać statuty regionalnych agencji.

Art. 8. Organami regionalnej agencji są:

1) prezes,

2) rada nadzorcza.

Art. 9. 1. Prezes regionalnej agencji jest powoływany i odwoływany przez sejmik województwa na wniosek zarządu województwa. Z wnioskiem o powołanie lub odwołanie prezesa może wystąpić także minister właściwy do spraw Skarbu Państwa.

2. Prezes kieruje regionalną agencją i reprezentuje ją na zewnątrz.

3. Jeżeli sejmik województwa nie powoła prezesa regionalnej agencji na dwóch kolejnych posiedzeniach po odwołaniu jego poprzednika, minister właściwy do spraw Skarbu Państwa ustanowi zarządcę tymczasowego. Zarządca tymczasowy kieruje agencją do czasu powołania prezesa przez sejmik województwa.

4. Prezes regionalnej agencji składa do końca kwietnia sejmikowi województwa oraz ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa roczne sprawozdanie z jej działalności.

5. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa określi, w drodze rozporządzenia, wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 4 ustalający minimum jego treści.

Art. 10. 1. Rady nadzorcze składają się z przewodniczącego i sześciu członków.

2. Kadencja rad nadzorczych trwa trzy lata.

3. Przewodniczącego rady nadzorczej oraz jej członków powołuje i odwołuje sejmik województwa.

4. Kandydaci do rad nadzorczych mogą być zgłaszani przez radnych wojewódzkich, związki zawodowe rolników, organizacje społeczno-zawodowe rolników, rolnicze związki spółdzielcze oraz organizacje pracodawców rolnych o zasięgu krajowym i wojewódzkim. Marszałek województwa wzywa uprawnionych do zgłoszenia kandydatur.

5. Jeżeli sejmik województwa nie dokona wyboru rady nadzorczej na kolejnych dwóch posiedzeniach po upływie jej kadencji lub nie uzupełni jej składu po wygaśnięciu z innych przyczyn mandatu jej członka, minister właściwy do spraw Skarbu Państwa wyznaczy skład rady nadzorczej lub dokona jego uzupełnienia.

6. Rady nadzorcze wykonują stały nadzór we wszystkich dziedzinach działalności regionalnych agencji, a w szczególności:

1) oceniają efektywność i zgodność gospodarowania mieniem Skarbu Państwa z zasadami wynikającymi z polityki państwa oraz strategii rozwoju województwa, w szczególności w zakresie określonym w art. 6,

2) opiniują roczne plany finansowe, o których mowa w art. 21,

3) badają i oceniają raporty z działalności regionalnych agencji oraz ich sprawozdania finansowe,

4) podejmują uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego i udzielenia skwitowania prezesom regionalnych agencji z wykonania obowiązków w poprzednim roku.

7. Rady nadzorcze wykonują swoje czynności na posiedzeniach przy obecności co najmniej połowy ustawowego składu prawidłowo powiadomionych członków. Do czynności nadzorczych przygotowujących posiedzenie rady przewodniczący może wyznaczyć poszczególnych członków. Członkowie rad nadzorczych mogą żądać od prezesów i pracowników regionalnych agencji informacji i wyjaśnień oraz badać dokumenty.

8. Rady nadzorcze przedstawiają swoje opinie sejmikowi województwa, ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa oraz ministrowi właściwemu do spraw rolnictwa. Uchwały w sprawie zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego i udzielania skwitowania prezesom regionalnych agencji z wykonania obowiązków w poprzednim roku przedstawiane są sejmikowi województwa łącznie ze sprawozdaniem, o którym mowa w art. 9 ust. 4.

9. Nie udzielenie przez radę nadzorczą skwitowania prezesowi jest równoznaczne ze złożeniem wniosku o odwołanie prezesa.

10. Szczegółowy zakres i tryb działania rad nadzorczych określają statuty, o których mowa w art. 7 ust. 1.";

7) skreśla się art. 11;

8) użyty w art. 17b w ust. 3, w art. 21, w art. 24 w ust. 4a, w art. 31 w ust. 4, w art. 35 w ust. 1, 2 i 7, w art. 36 w ust. 1 w zdaniu wstępnym, w art. 38a w ust. 6, w art. 39a w ust. 2, w art. 45 w ust. 2, w art. 48 w ust. 3 w różnym przypadku wyraz "Prezes" zastępuje się użytym w odpowiednim przypadku wyrazem "prezes";

9) tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie:

"Gospodarka finansowa regionalnej agencji";

    1. w art. 16 w ust. 3 wyrazy "rejonowego organu rządowej administracji ogólnej" zastępuje się wyrazami "starosta";
    2. w art. 24:

a) w ust. 4 wyrazy "rejonowy organ administracji ogólnej" zastępuje się wyrazami "starosta wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej";

b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Nieruchomości wchodzące w skład Zasobu regionalna agencja przekazuje w drodze umowy, nieodpłatnie, na własność jednostkom samorządu terytorialnego, Polskiej Akademii Nauk, państwowej szkole wyższej lub jednostce badawczo-rozwojowej, jeżeli jest to konieczne do wykonywania zadan tych jednostek, w tym przede wszystkim zadan publicznych. Jeżeli o nabycie tej samej nieruchomości wnioskować będzie więcej niż jedna osoba, pierwszeństwo nabycia przysługuje gminie, a w następnej kolejności powiatowi i samorządowi województwa. Przejęcie nieruchomości następuje wraz z obciążeniami, które powinny być wymienione w umowie o przekazaniu; przepis art. 4 ust. 5 stosuje się odpowiednio.";

Poprawka sen.J.Okrzesika


Poprzednia część druku nr 98 Z, następna część druku nr 98 Z