Spis oświadczeń, oświadczenie


Marszałek Senatu RP przesłała informację w związku z oświadczeniem senatora Jerzego Suchańskiego, złożonym na 15. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 18):

Warszawa, dnia 15 lipca 1998 r.

Pan Senator
Jerzy Suchański
W związku z oświadczeniem złożonym przez pana Senatora na 15. posiedzeniu Senatu Prezydium Senatu informuje, że:

  1. Regulamin Senatu nie określa terminu (czasu), jaki ma upłynąć od momentu dostarczenia senatorom sprawozdania, o którym mowa w art. 45 ust. 2a, do momentu przystąpienia do głosowania.
  2. Co do zarzutu popełnienia błędu w zestawieniu. Z porównania oryginałów złożonych i podpisanych na 14 posiedzeniu Senatu przez senatora wniosków (7 wniosków zawierających alternatywne 23 poprawki) z zestawieniem poprawek zawartym w druku 88Z wynika, że w części "D" (17 województw) strona 85 we wniosku XIII - poprawka sen. Suchańskiego brak jest uzupełnienia zawierającego zobowiązanie rządu do przedstawienia treści załącznika (takie zobowiązanie rządu zamieszczone jest we wniosku V w części "E"). Brak zobowiązania rządu do przedstawienia treści załącznika nie mógł wpłynąć na decyzję Senatu, gdyż w przypadku przyjęcia wniosku senatora Suchańskiego modyfikującego II wniosek mniejszości wprowadzający 17 województw, należałoby, bez względu na istnienie zapisu zobowiązującego rząd do przedstawienia treści załącznika, ogłosić przerwę w głosowaniu celem przedstawienia Senatowi treści takiego załącznika.
    Co do podnoszonego prz
    ez senatora Jerzego Suchańskiego zastrzeżenia dotyczącego "niekompletności" jego poprawek poddanych pod głosowanie należy stwierdzić, iż brak jest podstaw prawnych pozwalających obciążyć przedstawicieli rządu obecnych na posiedzeniu Senatu obowiązkiem uzupełniania poprawek zgłoszonych przez senatorów podczas debaty tak, aby poprawki te były spójne i kompletne.
  3. W Regulaminie Senatu brak jest regulacji zarówno dozwalającej jak i zabraniającej wnioskodawcy wycofanie złożonego przez siebie wniosku (poprawki).

Mając na względzie to, iż zbytni rygoryzm może niekorzystnie wpłynąć na jakość pracy Senatu, wytworzona praktyka procedowania w Senacie dozwalała wnioskodawcy, do czasu przedstawienia przez właściwe komisje sprawozdania, zarówno modyfikację jak i wycofanie swojego wniosku.

Z poważaniem

Alicja Grześkowiak


Spis oświadczeń, oświadczenie